A MarketPlace szolgáltatás
A SPARTOO a www.spartoo.hu oldalon keresztül egy platformot (továbbiakban: "SPARTOO Marketplace") kínál fel, azzal a céllal, hogy kapcsolatot létesítsen a fogyasztóvédelmi törvények éretelmében vett fogyasztók, azaz vásárló (továbbiakban: "Vásárló") és a bejegyzett viszonteladó (továbbiakban: "Viszonteladó") között termékértékesítés céljából, amelyeket partner termékeknek (továbbiakban: "Termékek") nevezünk.
Annak érdekében, hogy termékeiket a SPARTOO MarketPlace felületén értékesíthessék, az Eladónak kötelessége elfogadni és betartani SPARTOO MarketPlace szabályzatot és tiszteletben tartani a MarketPlace és a SPARTOO között létrejött szerződési feltételeket.
A MarketPlace szolgáltatáson keresztül a SPARTOO adás-vételi felületet biztosít az Viszonteladók és a Vásárlók között. Eképpen a SPARTOO kizárólag közvetítőként szolgál a Viszonteladók számára és semmi esetben nem képezi részét a Viszonteladó és a Vásárló között létrejött szerződésnek.
Besorolás :
A SPARTOO az alábbi kritériumok alapján választja ki a MarketPlace Viszonteladóit :
- A kínálat minősége bizonyos termékkategóriákra vonatkozóan (cipők, ruházati cikkek, sportfelszerelés, kézitáskák és egyéb kiegészítők);
- Az áraik versenyképessége;
- A kiszállítási megoldásaik megbízhatósága és gyorsasága;
- Az ügyfélszolgálatuk válaszkészsége és hatékonysága ;
A MarketPlace szerződés értelmében a Viszonteladó anyagi juttatást nyújt a MarketPlace szolgáltatáshoz való hozzáférésért a SPARTOO számára.
A juttatás díja nem függ össze a Viszonteladó termékeinek a www.spartoo.hu oldalon való besorolásával vagy a termékek kiemelésével.
Törlés:
A Viszonteladók által a MarketPlace-en kínált Termékek az alábbi esetekben kerülnek törlésre:
-A Viszonteladó által kezdeményezett viszonteladói fiók bezárása;
- A Termék törlése a Viszonteladó döntése alapján;
- A szerződési feltételek megsértése a Viszonteladó által;
- A minőségi követelmények megsértése a Viszonteladó által
A tartalom kategóriákba sorolása :
A www.spartoo.hu oldalon a különféle termékeket (cipők, ruházat, sport, luxus) különféle kritériumok alapján (férfi, női, gyerek, lakás…) kerülnek csoportosításra.
Az eladásra kínált termékek megjelenítése minden egyes kategóriában a következő sorrendben történik :
- A SPARTOO által kínált termékek;
- A márka által eladásra kínált MarketPlace termékek;
- A közvetítő Viszonteladók által kínált MarketPlace termékek ;
- A Vásárló egyéni kritériumai szerint rendezett termékek
A fent említett termékcsoportokon belül a termékek besorolása automatikusan történik, többek között az eladott példányszámok, a megtekintések száma és a generált forgalom figyelembevételével kombinálva.
1. A SPARTOO által értékesített termékek
A SPARTOO által forgalmazott termékek a keresési eredmények (márkák, kategóriák stb... ) első oldalán találhatók. Abban az esetben, ha a Spartoo által forgalmazott termék egy adott méretéből készlethiány áll fenn, közvetlenül a márka beszállítója (a továbbiakban: "Márka Eladó") által eladásra kínált termék jelenik meg elsőként. Ha a www.spartoo.hu oldalon nincs egyetlen Márka Eladó sem, akkor a közvetítő Viszonteladó terméke lesz megjelenítve.
2. A márka által eladásra kínált MarketPlace termékek
Ha a termék nem a SPARTOO értékesíti, akkor elsőként közvetlenül a márka beszállítója által kínált termékek jelennek meg. A keresési eredményekben erre a « Partner termék » megjelölés utal.
A márka által közvetlenül közölt termékinformációt (fotók és leírás) jelenítjük meg a Partner termék megjelöléssel ellátott termék oldalán.
Az eladással kapcsolatos tudnivalókat (ÁSZF, szállítási és visszaküldési feltételek) közvetlenül a Termék oldalán láthatja a vevő.
3. A közvetítő Viszonteladók által kínált MarketPlace Termékek
Ha terméket nem a SPARTOO és nem a márka értékesíti közvetlenül, akkor egy közvetítő Viszonteladó termékét kínáljuk fel.
Az eladó által közvetlenül jóváhagyott termékinformációt (fotók és leírás) jelenítjük meg a Partner termék megjelöléssel ellátott termék oldalán.
Az eladással kapcsolatos tudnivalókat (ÁSZF, szállítási feltételek, visszaküldési feltételek) közvetlenül a termék oldalán tekintheti meg a vevő.
4. A Vásárló egyéni kritériumai szerint rendezett termékek
A Vásárló bizonyos kritériumok kiválasztásával saját maga is rendezheti a termékeket (fontosság, növekvő ár, csökkenő ár, újdonság, leárazások %), vagy szűrőket is megadhat, ha specifikusabban szeretne keresni (méret, nem, márka, szín, összetétel...).
A Vásárlóknak lehetőségük van arra is, hogy csak SPARTOO termékeket vagy csak Partner Termékeket jelenítsenek meg.
Fizetési feltételek
A Vásárló a Termékek összegét a megrendelés időpontjában közvetlenül a SPARTOO Ügyfélfiókján keresztül egyenlíti ki a Marketplace Viszonteladónak. Az alábbi lehetőségek egyikét tudja használni:
- Bankkártya: Visa, Mastercard.
- PayPal fiók: ebben az esetben a Vásárló automatikusan a PayPal fiókjához kerül átirányításra. Amint a PayPal-on keresztül történő fizetés érvényesítésre került, a Vásárló befejezheti a rendelését.
Amennyiben a Viszonteladó más fizetési módot is elfogad, a Vásárlót a Termék oldalán keresztül értesíti.
Garancia
A Viszonteladó által a Marketplace-en értékesített minden Termékre a vonatkozó jogszabályok szerinti jogi garancia vonatkozik, különösen a megfelelőségi jogi garancia vagy bármely más jogi garancia, amely lehetővé teszi a Vásárló számára, hogy a Termékeket visszaküldje a Viszonteladónak, vagy a Termék árának egy részére visszatérítést kapjon a Viszonteladótól.
Abban az esetben, ha a Termékekre a Viszonteladó, vagy a Termék gyártója által vállalt szerződéses jótállás vonatkozik, ezen információ a Termék oldalán kerül feltüntetésre.
Vitás kérdések
A Vásárló minden panaszát továbbítani kell a Viszonteladónak a SPARTOO Ügyfélfiókján keresztül.
A Vásárló a késedelmes szállítás, a nem megfelelőség vagy a Termékek sérülése kapcsán felmerült reklamációja esetén, a Termékek megrendelés visszaigazolásától számított harminc (30) napon belül, vagy bármely más, a Viszonteladó által elfogadott vagy a vonatkozó jogszabályok által előírt hosszabb időtartamon belül, a vitát egyedül a Viszonteladó oldja meg.
A Viszonteladónak két (2) munkanap áll a rendelkezésére a Vásárlók panaszainak megválaszolására.
Abban az esetben, ha vitás kérdés merül fel, bármely ügyfél írásban kérheti a SPARTOO-t, aki mindent megtesz annak megoldása érdekében. Amennyiben a békés rendezési kísérlet nem jár sikerrel, a békés úton történő rendezési kísérletet követő egy éven belül közvetítőhöz kell fordulni. Az Ügyfél az alábbi "vitarendezési" platformot használhatja a vitás kérdések rendezésére: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU.